Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu zwiększenie pozycji strony na daną frazę w wyszukiwarce internetowej. Najpopularniejsza wyszukiwarka to oczywiście Google i to z niej można pozyskać większość klientów. Ponieważ wyszukując informacji w internecie przeglądamy kilka pierwszych wyników wyszukiwania, warto by nasza strona znalazła się wśród nich. Zapewne tutaj również trafiliście z Google bądź z innych stron, na których były linki prowadzące na ten blog. 

Działania związane z pozycjonowaniem możemy podzielić na optymalizację treści strony i działania zewnętrzne związane ze zdobywaniem do niej linków. 

Zakładając stronę musimy zastanowić się o czym ona będzie. Wtedy wybieramy najbardziej odpowiednie dla niej słowa kluczowe, czyli takie które najlepiej oddają jej treść. Pisząc artykuły należy pamiętać by używać w treści jak najczęściej wybranych przez nas słów kluczowych. Warto również zadbać o wartość merytoryczną strony, gdyż ma ona duże znaczenie przy pozycjonowaniu. Treść artykułów powinna być unikalna.

Pozycjonowanie to długotrwałe pozyskiwanie linków. Aby było skuteczne nie powinno trwać krócej niż 12 miesięcy. W tym czasie dodaje się stronę do katalogów i presell page (tzn. precle). Głównym założeniem Presell Pages są tworzone przez użytkowników artykuły tematyczne, w których zostają zamieszczone odnośniki do tematycznie powiązanych stron internetowych, które chcą promować. Dzięki temu takie linki są bardziej wartościowe dla Google.

Pozycjonowanie stron może się odbywać na kilka lub kilkadziesiąt wybranych fraz. Jeśli frazy, które chcemy pozycjonować są bardzo popularne trudno będzie nam się przebić. W takich sytuacjach dobrym pomysłem jest znalezienie mniej popularnych słów kluczowych .

Strony można promować samemu, bądź skorzystać z usług firm pozycjonujących. Koszt waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych.

Poradniki, które mogą się przydać:  pozycjonowanie dla początkujących, jak pisać perswazyjne teksty

1 komentarz: